In samenwerking met de Lionsclub van de Hoeksewaard, Ijsselmonde en Zevenbergen organiseren wij jaarlijks een golftournooi op de golfclub Cromstrijen. Afgelopen jaar heeft dit €12.850 opgebracht. Gezamenlijk bepalen we ook het goede doel. In 2016 was dit Het Vergeten Kind en afgelopen jaar de stichting Huntington.

ZIEKTE VAN HUNTINGTON

De ziekte van Huntington is een tot nu toe ongeneeslijke erfelijke aandoening die bepaalde delen van de hersenen aantast. De eerste symptonen openbaren zich meestal tussen het 35e en 45e levensjaar, maar kunnen ook eerder of later optreden. De ziekte uit zich  o.a. in onwillekeurige bewegingen die langzaam verergeren, verstandelijke achteruitgang en een verscheidenheid van psychische symptonen. De ziekte leidt gemiddeld na zo’n 16 jaren tot de dood van een patiënt, meestal door bijkomende oorzaken zoals longontsteking.

Met de opbrengst van het golftoernooi ondersteunen de Golfclub en de lions de organisatie die het stilzwijgen omtrent deze ziekte wil doorbreken en wil bereiken dat er binnen 10 jaar een geneesmiddel beschikbaar is. In Nederland lijden ongeveer 1700 mensen aan de ziekte van Huntington.
Kijk voor nadere informatie ook eens op: www.huntington.nl en www.campagneteamhuntington.nl .