Lionsclub Schiedam streeft erna om een duidelijke support te leveren aan de Schiedamse gemeenschap. Wij hebben een keuze gemaakt om Goede Doelen in Schiedam te ondersteunen.

Een greep uit de recentelijke goede doelen die wij ondersteund hebben:

Stichting “Net niet genoeg”, een stichting die net dat beetje extra geeft aan klanten van de Voedselbank Schiedam en alle andere inwoners van Schiedam die op- of onder de armoedegrens leven.

Campagneteam Huntington, streeft ernaar om financiële middelen te generen om het wetenschappelijk onderzoek naar een medicijn voor de ziekte Huntington te ontwikkelen. Onze ingang was een Schiedamse die aan deze ziekte lijdt en door haar verhaal hebben we diverse projecten opgezet of ondersteund om een sponsoring te realiseren.

Stichting Blijhof, een financiële ondersteuning voor de exploitatie van hun busje.

Stichting Rondvaarten  Schiedam

fluisterboot

Lions Club Schiedam ondersteunde een aantal jaar een educatief project voor Schiedamse scholen. Leerlingen leren de geschiedenis en de cultuur van Schiedam kennen vanaf het water.

De afgelopen jaren hebben wij voor circa EURO 120,000 aan projecten ondersteund en wij gaan door.

Daarnaast leveren wij ook door een afdracht aan Lions International jaarlijks een bijdrage aan Lions Clubs International Foundation, die zich ten doel stelt om oogziekten uit te bannen( Sight First) en ook donaties bij grote rampen (Disaster Relief).